Časzazemljo.si
Zelena Slovenija

Elektro Ljubljana bo zaračunaval polnjenje električnih vozil

Miha Kranjc /23. 04. 2019 20.20

Slaba novica za lastnike električnih avtomobilov: eden največjih upravljalcev električnih polnilnic - Elektro Ljubljana - bo z majem začel zračunavati polnjenje vozil. Hkrati bodo razširili svojo mrežo polnilnic, ki zdaj šteje 118 polnilnih mest. Poznavalci so prepričani, da ta odločitev ne bo ustavila razvoja e-mobilnosti, ki je v zadnjih letih pri nas dobila velik zagon.

Električna mobilnost pri nas dobiva nekaj zagona. Pri Elektru Ljubljana, kjer so prvo polnilnico postavili pred 10 leti, so v tem obdobju zabeležili 90.000 brezplačnih polnjenj. Samo lani pa skoraj polovico - oziroma 42.000.

"10 let je bil to naš prispevek k ozaveščanju pri prehodu na čisto energijo k čistemu okolju," ob tem pravi predsednik uprave Elektra Ljubljana Andrej Ribič.

Toda, ker so s tem povezani rastoči stroški, je zastonjkarstva tudi za tiste, ki vozijo čistejša vozila, očitno konec.

Zastonjkarstva je očitno konec, tudi za tiste, ki vozijo čistejša vozila.
Zastonjkarstva je očitno konec, tudi za tiste, ki vozijo čistejša vozila.FOTO: POP TV

Ali bo odločitev podjetja v večinski lasti države ustavila svež veter elektrifikacije? Ne, so prepričani v podjetju, ki si lasti skoraj tretjino vseh v Slovenskih e-avtomobilov. "Tisti, ki smo doslej kupovali e-vozila, jih nismo zato, ker se je dalo na določenih polnilnicah polniti zastonj. Mislim, da je tukaj za hitrost tega prehoda bistvena naša miselnost in motivatorji ali pa demotivatorji," pa pravi direktor podjetja Avantcar Matej Čer.

Zneski so tako majhni, da so praktično nepomembni, pa dodaja starosta električnih avtomobilov pri nas Andrej Pečjak iz inštituta Metron. "Nobenega smisla ni, da bi zdaj lastniki parazitirali tisti evro, dva. Če gledamo, da je kilovatna ura med 8 in 15 centi in da je povprečno polnjenje 20 kilovatov, potem govorimo o evru, dveh evrih," pravi.

Kdaj bodo brezplačna polnjenja ukinili tudi drugod po Sloveniji, še ni znano, bo pa država morala bolj odločno stopiti na pot elektrifikacije prometa, če želi doseči zastavljeni cilj 12 odstotkov do leta 2030. Za zdaj namreč nismo še niti na enem odstotku.

KOMENTARJI (66)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Acohonda Majhonda 25. 04. 2019 15.04
recimo da bi jih v sloveniji bilo 700.ooo in se vsi naenkrat priklopijo na napajanje kaj bi se potem zgodilo en veliki kratki stik
User1538643 24. 04. 2019 09.56
+5
Glavno, da oni v Davos letijo z zasebnimi letali in tankirajo z našim denarjem...
User1538643 24. 04. 2019 09.49
+3
Torej, polnjenje je okoli 20kWh (napisali so kW, kar je narobe). To je približno 2l dizla.
provokatorr 24. 04. 2019 10.02
z 20 kWh ne boš prišel daleč. poleg tega je treba računati še izgube.
User1035444 24. 04. 2019 10.13
+2
Polnijo motor 20 kW. (Volt *Amper=Watt). Če pa to pomnožiš s številom ur, pa imaš kWh. Kapiš?
RamzesII 24. 04. 2019 10.33
Kaj pa čas, v kolikšnem času, ... eni napolnijo več, drugi manj.
provokatorr 24. 04. 2019 09.38
+29
polnenje e-vozila ni bilo čisto brezplačno. plačevali smo ga namreč vsi davkolačevalci. nekdo je mroal plačati za energijo, ki ni brezplačna. in dejstvo, da bodo sedaj uporabniki e-vozil sami plačevali, je čisto pravilno. saj meni tudi nihče ne natanka mojega avtomobila brezplačno.
Laki je malo nervozan 24. 04. 2019 09.37
+9
Ma lejte...dokler bodo avti na bancin ne vozim električnih jajc.Živim v bloku brez podzemne garaže, kje naj imam polnilnico, na drevi?Pa ne samo to, sem proti.Vzporedno z tem štromom se intezivno razvija pogon na vodikove gorivne celice, tisto pa bo nekja drugega.
disorderliness 24. 04. 2019 13.37
+2
Saj se lahko prevažaš tudi z volovsko vprego. Kaj se mučiš s temi banciskimi jajci?
Uporabnik443897 24. 04. 2019 09.31
+6
Isto je bilo s plinom ali mestnim ogrevanjem. Prvo te privabijo potem pa jo po denarnici :)
Uporabnik443897 24. 04. 2019 09.31
+1
Isto je bilo s plinom ali mestnim ogrevanjem. Prvo te privabijo potem pa jo po denarnici :)
Mladen sir 24. 04. 2019 09.10
+9
To je vse posod prvo da pridobijo stranke potem pa bo višja cena če naredite seštevek vozila mesečnega najema akumolatorja kot da bi si kupili pa vozili vozilo z bencinskim ali dizelskim motorjem.Oni so že dobili svoj denar.
Uporabnik1573131 24. 04. 2019 09.02
+10
Halllllllloooooo. Kdo pa je do sedaj plačal minus?
srecnii 24. 04. 2019 08.49
+5
ovce so dobili
Andree 24. 04. 2019 08.47
+8
V svetu kjer se ljudje borijo proti veternim ter hidroelektrarnam a želijo nuklearke je nekaj hudi narobe
Maxx365 24. 04. 2019 09.02
+3
.. in termoelektrarne na smrdljivi premog...
Amnasty 24. 04. 2019 08.25
+28
To smo itak vsi pričakoval! Nič ni zastonj na dolgi rok!
lilihip 24. 04. 2019 08.20
+12
haha čim so zavohali porast e-avtomobilov že so se jim ko v risankah $$ zasvetili v očeh
Killer999 24. 04. 2019 08.13
+14
Evo se je ze zacel hahaha
0OO7 24. 04. 2019 07.49
+16
Oooooooooo, spet napredek na vidiku, njeee...
caspera1 24. 04. 2019 07.46
+54
Po navadi se kakšna ugodnost za kaj ukine takoj, ko si jaz kaj nabavim. Tokrat sem pa jih: ga nimam.
Acohonda Majhonda 24. 04. 2019 07.35
+25
he he naša navada najprej te napeljejo potem ko to steče pa dajmo ponjih
MATEJ5321 24. 04. 2019 07.48
-1
Nikoli nisem pričakoval zastonj in nič ni zastonj. Razen za ovčke in zato obstajajo levičarji
disorderliness 24. 04. 2019 08.40
+3
Za koze pa sredinci.
chili 24. 04. 2019 07.22
+48
Se zavedate,da če en el.avto nafilate v zrak pošljejo toliko co2 kot en dizel cel teden
MATEJ5321 24. 04. 2019 07.49
+1
Se zavedaš, da v sloveniji ni tako! Jederska je edina rešitev sveta.
mega356648 24. 04. 2019 08.50
+3
Kaj pa Šoštanj?
Laki je malo nervozan 24. 04. 2019 09.58
+3
Podatek, ki sem ga nedolgo nazaj prebral, ena potniška ladja za križarjenja na dan izpusti c02 kot 21 milijonov Passatov 1,9TDi.
disorderliness 24. 04. 2019 10.00
-1
Ma kaki! Če nafilate en električni avto, se zavedajte, da bo 100000 be.dakov vžgalo po enega dizla.
Janka Kranjka 24. 04. 2019 07.20
+45
E vozila so veliki osnaževalci okolja, večji onesnaževalci od večine dizelskih avtomobilov.
Janka Kranjka 24. 04. 2019 09.22
+6
No pa dajmo še malo bolj podrobno, za tiste, ki še vedno ne verjamejo... ;) In sicer, električna vozila imajo bistveno višje CO2 emisije, kot dizelska vozila. To pa zato, ker se porabi ogromno energije za rudarjenje in obdelavo litija, kobalta in mangana, ki so kritične surovine za proizvodnjo baterij za električna vozila. Baterija za Tesla Model 3 onesnaži ozračje z 11 – 15 tonami CO2. Vsaka baterija pa ima življenjsko dobo okoli 10 let oziroma cca. 150.000km vožnje, kar pomeni med 73 in 98 grami CO2 na kilometer Dodajte te emisije emisijam iz elektrarn, kjer se proizvaja elektrika za pogon teh vozil in pridemo do podatka, da Tesla povzroča med 156 – 180 gram CO2 na kilometer. Realnost pa je, da dodatno k emisijam CO2, ki se ustvarijo pri rudarjenu za surovinami za proizvodnjo električnih vozil, vse države EU proizvajajo gromozanske emisije zaradi polnjenja baterij vozil z uporabo umazanih elektrarn!
disorderliness 24. 04. 2019 10.02
-1
To pa zato, ker nimaš pojma, koliko stane rudarjenje dizla!
disorderliness 25. 04. 2019 11.52
Hvala za minus. Še vedno nimaš pojma, koliko stane rudarjenje dizla! Sem mislil, da je Grims največji lažnivec in provokator v tej državi, pa ni. Grimsov je več kot ljudi!
disorderliness 25. 04. 2019 11.54
Sicer pa po mojih kolikor toliko natančnih izračunih stane rudarjenje dizla nekje med 1000 in 10000 € na liter.
En procent 24. 04. 2019 07.10
+26
Verjetno so odkrili, da ljudje rudarijo kriptovalute v prtljažnikih :) Na zastonj elektriko.
Časzazemljo.si
ISSN 2630-1679 © 2025, Časzazemljo.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1073