Časzazemljo.si
Zelena energija

Elektrifikacija prometa v delu Kalifornije dokazano zmanjšala izpuste

STA /14. 04. 2024 17.16

Razcvet uporabe električnih avtomobilov dokazano vpliva na znižanje emisij ogljikovega dioksida, kažejo izsledki študije, ki so jo na širšem območju San Francisca izvedli na kalifornijski univerzi Berkeley. Po besedah avtorjev so tako z meritvami dokazali, da ima elektrifikacija merljiv učinek.

V okviru študije, katere izsledke so objavili ta teden, so znanstveniki s pomočjo več deset senzorjev, postavljenih na območju zaliva San Francisco, zabeležili majhen, a stalen padec emisij ogljikovega dioksida. Ta velja za enega glavnih povzročiteljev globalnega segrevanja ozračja, ki vedno bolj spreminja vremensko dogajanje. Da bi lahko dvig globalnih temperatur obdržali na obvladljivih ravneh in se izognili najhujšim okoljskim katastrofam, znanstveniki že dolgo pozivajo države k opustitvi fosilnih goriv.

električni avtomobili
električni avtomobiliFOTO: Dreamstime

"Z atmosferskimi meritvami smo pokazali, da uporaba električnih vozil deluje in da ima predvideni učinek na emisije ogljikovega dioksida," je ob objavi rezultatov študije po poročanju francoske tiskovne agencije AFP povedal glavni avtor raziskave Ronald Cohen.

Čeprav je bilo pred tem znano, da dve tretjini emisij ogljikovega dioksida nastaneta v mestih, je bilo natančnih podatkov o tem malo. Oblikovalci politik so tako lahko le ugibali, na kakšen način najbolje znižati izpuste.

Raziskava je zdaj poskrbela za bolj oprijemljive podatke na tem področju. Kot je pojasnil Cohen, so omrežje senzorjev začeli vzpostavljati leta 2012, v obdobju petih let pa zabeležili 1,8-odstotni padec emisij ogljikovega dioksida na letni ravni.

Podatke iz opravljenih meritev so nato navzkrižno primerjali z informacijami o registraciji električnih vozil (na vsakih 20 vozil je eno električno oz. hibridno vozilo) ter prišli do zaključka, da ima elektrifikacija merljiv učinek.

Če bi želela zvezna država Kalifornija izpolniti cilj, da do leta 2045 postane območje z ničelnimi neto emisijami, bi morala po Cohenovih besedah izpuste v prihodnjih 20 letih na letni ravni znižati za več kot tri odstotke in pol. "1,8-odstotno znižanje emisij na leto je le polovica tega, kar moramo doseči. A je to kljub temu neverjeten uvod na poti v pravo prihodnost," je ocenil.

Kalifornija je ameriška zvezna država z najstrožjimi okoljskimi omejitvami, vključno z načrtom za prepoved prodaje novih avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem do leta 2035. Po navedbah AFP nameravajo raziskavo meritve izpustov ogljikovega dioksida zdaj razširiti tudi v največje kalifornijsko mesto Los Angeles, v mesto Providence v zvezni državi Rhode Island in v največje škotsko mesto Glasgow.

KOMENTARJI (10)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
NeXadileC 15. 04. 2024 11.05
+1
Bla, bla...
txoxnxy 14. 04. 2024 20.58
+3
Baje jutri dobi sosed priključni hibrid , pravtako naj bi jutri že v sredogorju zapadel sneg . Torej je to lep dokaz kako manipulirati ljudi .
sinjebradec 14. 04. 2024 20.40
+3
rezultati študij so vedno odvisno od naročnika in plačnika in ne od dejanskega stanja!
gasper111 14. 04. 2024 20.13
+5
To je zmanipulirana izjava. Vsem je namreč jasno, da za samo delovanje e-avto izpusti v ozračje prispeva manj CO2 kot klasičen avto in zato ne rabiš biti ravno znanstvenik. Ampak ta teorija pije vodo samo dokler ne upoštevamo vsega ogljičnega odtisa od izdelave do razgradnje. Pred časom je tekla še ena študija katere rezultati nikakor niso bili v korist e-avta, ampak o tem se pa začuda nikjer ni prav dosti pisalo. Študija je namreč raziskovala povezavo med e-avtomobili in porastom mikro delcev gume vzraku. Dejstvo namreč je, da se pnevmatike električnim avtomobilom zaradi večjega navora precej bolj obrabljajo. Obraba je celo tako močno večja, da se je dejansko poslabšala kvaliteta zraka. Torej bomo na eni strani dihali zrak brez izpušnih plinov na drugi pa zrak onesnažen z delci gume. Seveda se ostanki teh gum spirajo tudi v podtalnico. In kaj smo potem naredili, če za povrh vemo še, da se večina elektrike ne pridobi iz obnovljivih virov energije, kar je v popolnem nasprotju s konceptom električnega avtomobila.
ata_jez 14. 04. 2024 19.32
+7
Številke so kot ljudje. Če jih zadosti mučiš, ti bodo povedali, karkoli si želiš.
proofreader 14. 04. 2024 19.08
+8
Veliko podjetij je propadlo, druga so odpuščala. Razlog je torej da brezdomci nimajo avtomobilov, zato padec.
Delavec_Slo 14. 04. 2024 19.07
+8
Ja ja na eni strani kuriš da dobiš elektriko, ki jo na drugi strani koristiš! ELEKTRIFIKACIJA JE SAMO PRESTAVITEV TOČKE ONESNAŽENJA, TI SOLARNI PANELI SO ČRNE BARVE- TI TUDI PREGREVAJO OZRAČJE!
mario7 14. 04. 2024 18.41
+8
Same laži!
mario7 14. 04. 2024 18.40
+7
Laž... Laž... Laž... Laž...
Delavec_Slo 14. 04. 2024 18.22
+8
Ja in mi ovce verjamemo- ne bo šlo- lažete!
Časzazemljo.si
ISSN 2630-1679 © 2025, Časzazemljo.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1073