Časzazemljo.si

Ekologija

Francija za zaščito ozračja ukinja nekatere domače lete. Pa je to dovolj?

K.H./19. 04. 2021 16.42

Francoski parlament je nedavno potrdil predlog o ukinitvi letalskih povezav med destinacijami znotraj države, ki jih je možno z vlakom doseči v manj kot 2,5 ura. Cilj te spremembe je zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida. Gre za del obsežnega svežnja ukrepov v boju proti podnebnim spremembam, ki ga podpira predsednik Emmanuel Macron.

Francoska vlada želi z ukinitvijo kratkih letalskih povezav znotraj države zmanjšati svoje emisije CO2. Predlog zakona so že podprli v parlamentu, a ga bo pred dokončno potrdtivijo obravnaval še senat in nato še spodnji dom parlamenta, v katerem ima vladajoča stranka večino. 

Morda se ukrep sliši drastičen, vendar pa je zgolj kaplja v morju. Od 108 notranjih letalskih povezav v Franciji bi sprememba zakonodaje vplivala na zgolj pet povezav oziroma manj kot pet odstotkov domačih povezav. 

Opustili bi letalske povezave med francosko prestolnico Pariz ter mesti Nantes, Lyon, Rennes in Bordeaux. Gre sicer res za ene najbolj frekventnih povezav, zato te pomenijo več kot zgolj pet odstotkov vseh notranjih letov, ki jih opravijo v državi. 

Številni okoljski aktivisti in organizacije sicer opozarjajo, da ta ukrep ni dovolj oziroma da ne bo imel velikega učinka. 

Zahteve državljanske konvencije o podnebju, ki jo je ustanovil francoski predsednik Emmanuel Macron, so si prizadevale za še strožjo ureditev. Po teh načrtih naj bi letalsko povezavo znotraj države prepovedali, če bi lahko vlaki enako razdaljo prevozili v manj kot štirih urah.

Francoska vlada želi z ukinitvijo kratkih letalskih povezav znotraj države zmanjšati svoje emisije CO2. Predlog zakona so že podprli v parlamentu, a ga bo pred dokončno potrdtivijo obravnaval še senat in nato še spodnji dom parlamenta, v katerem ima vladajoča stranka večino. 

Letalo v zraku
Letalo v zrakuFOTO: AP

Morda se ukrep sliši drastičen, vendar pa je zgolj kaplja v morju. Od 108 notranjih letalskih povezav v Franciji bi sprememba zakonodaje vplivala na zgolj pet povezav oziroma pet odstotkov vseh domačih povezav. Opustili bi torej letalske povezave med francosko prestolnico Pariz ter mesti Nantes, Lyon, Rennes in Bordeaux. Gre sicer res za ene najbolj frekventnih povezav, zato te povezave pomenijo več kot zgolj pet odstotkov vseh notranjih letov. 

Predlog zakona tudi določa, da na omenjenih progah ne smejo leteti niti konkurenčni letalski prevozniki.

Vlada je domačemu letalskemu prevozniku Air France že maja lani naložila, da v zameno za prejeto državno pomoč zmanjša število letov na kratkih razdaljah in tako lažje prebrodi poslabšanje razmer, ki jih je povzročila pandemija covida-19. Zdaj bo omenjeni zakon to prepoved uveljavil tudi za čas po pandemiji in ne glede na morebitno državno pomoč. S tem ukrepom se bo število notranjih letov, ki jih opravi Air France zmanjšalo za okoli 40 odstotkov. 

 Air France kot največji francoski letalski prevoznik namerava v bodoče za pogon svojih letal uporabljati tudi več biokerozina. Že do leta 2024 naj bi izpuste ogljikovega dioksida pri letih znotraj države zmanjšali za 50 odstotkov. Francija državljane že več let spodbuja k pogostejši uporabi vlakov namesto letal.

Prizadevanja za prepoved notranjih letov, ki jih je možno doseči v 2,5 ure z vlakom, sicer v Franciji segajo že v leto 2019.

Kje v EU so še prizadevanja za omejitve notranjih letov?

Junija 2020 je Avstrija v okviru programa za pomoč svoji letalski družbi Austrian Airlines uvedla poseben davek na lete, ki so oddaljeni manj kot 350 kilometrov. Za letalsko vozovnico je v tem primeru treba odšteti dodatnih 30 evrov 'okoljskega' davka. Letalske povezave, ki jih lahko potniki z vlakom opravijo v treh urah, pa so prepovedali. 

Na Nizozemskem pa je že junija 2013 poslanka Liesbeth van Tongeren iz stranke Zelena levica (GreenLeft) predlagala, da se prepove notranje lete na Nizozemskem. Kot je dejala, so po nepotrebnem neučinkoviti, onesnažujejo okolje in so dragi. Njen predlog so takrat zavrnili, češ da je v nasprotju z evropskimi predpisi, ki dovoljujejo notranje lete. 

Leta 2019 pa so v spodnjem domu nizozemskega parlamenta izglasovali prepoved komercialnih poletov med letališčem Amsterdam Schipol in bruseljskim letališčem Zaventem. Razdalja med obema krajema je le okoli 150 kilometrov, kljub temu pa so imeli tudi po pet povratnih letov na dan. Večinoma je šlo za prestopne lete, ko so potniki iz Bruslja leteli do Amsterdama in se nato tam vkrcali na letalo za bolj oddaljene destinacije in obratno. Vendar pa je ministrica za infrastrukturo dejala, da je takšna prepoved letov v nasprotju z evropskimi predpisi o prostem trgu in posledično prepoved ni obveljala. 

Francija za zaščito ozračja ukinja nekatere domače lete. Pa je to dovolj?

Ali ste v zadnjem letu potovali z letalom?

document Francija za zaščito ozračja ukinja nekatere domače lete. Pa je to dovolj?
Koronavirus pasica nova
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Časzazemljo.si
ISSN 2630-1679 © 2025, Časzazemljo.si, Vse pravice pridržane Verzija: 870