Časzazemljo.si
Trajnostno

Blokirali kupce, ki izkoriščajo spletna vračila: okolje si tega ne more privoščiti

Anja Kralj /25. 07. 2023 08.01

Švedski spletni modni trgovec Boozt AB je sankcioniral kupce, za katere predvidevajo, da izkoriščajo možnosti vračila. Tako so doslej blokirali 42.000 kupcev, ki so vrnili preveč izdelkov. Le dva odstotka takšnih kupcev je skupaj povzročilo 25 odstotkov vračil.

Kot so sporočili s švedskega spletnega modnega trgovca Boozt AB, kjer so blokirali 42.000 kupcev, je izkoriščanje vračil slabo tako za okolje kot za posel: "Pretiranih vračil si ne moreta privoščiti niti okolje niti naše podjetje." V spletni trgovini prodajajo oblačila in kozmetične izdelke. Tiskovni predstavnik podjetja Ask Kirkeskov Riis je povedal, da kupci, ki so bili blokirani za nedoločen čas, izdelkov niso vračali zgolj zato, ker jim ne bi ustrezali, ampak tudi zato, ker so svoj nakup kasneje preprosto obžalovali,  je poročal Euronews. Kot so prepričani v podjetju, takšne stranke "izkoriščajo visoko raven storitev brezplačne dostave in vračil na račun podjetja, drugih strank in okolja".

Spletno nakupovanje
Spletno nakupovanjeFOTO: Dreamstime

 Koliko vračila stanejo planet?

Blokirane stranke predstavljajo manj kot dva odstotka od več kot treh milijonov strank na Booztu, vendar so te povzročile približno 25 odstotkov skupnega obsega vračil, so razkrili v podjetju. "Z blokado teh uporabniških računov in zmanjšanjem nepotrebnih vračil je Boozt leta 2022 prihranil približno 791 ton CO2, kar je odpravilo potrebo po približno 600 dostavnih vozilih v enem letu," so pojasnili. 

Kot je za naš portal že pojasnila predsednica društva za sonaraven razvoj Focus Živa Kavka Gobbo, je okoljski odtis vrnjenih izdelkov namreč skoraj enak tistim, ki jih obdržimo. Dejstvo je, da ogljičnega odtisa ne moremo vrniti ali izbrisati, ampak ga s tem korakom vseeno ustvarimo in obremenimo okolje. Veliko vrnjenih izdelkov žal pristane na smetišču. Zato moramo spletne nakupe še bolj premisliti, saj prav z njimi ustvarjamo še več embalaže, prevoznih poti, tudi dvojnih in nepotrebnih, v primeru vračil in menjave izdelkov in odpadkov, poudarja.

Zavedati se moramo tudi, da ob vračilu izdelkov morajo te popraviti, ponovno zapakirati in očistiti. Izdelki gredo v povprečju čez sedem rok, preden je izdelek pripravljen za naslednjega potrošnika. In to ni brezplačno in nima majhnega vpliva na okolje, izpuste toplogrednih plinov in embalažo. Po nekaterih ocenah več kot eno tretjino izdelkov vrnemo. 

Kot piše EuroNews, ker izdelkov ne morejo preizkusiti ali preizkusiti na spletu, obstaja večja verjetnost, da bodo spletni kupci naročili enaka oblačila v več velikostih in barvah, nato pa vrnili predmete, ki jih ne želijo. Spletni nakupi tako torej povzročijo večje število zamenjav ali vračil kot nakupi v trgovini.

Brezplačna vračila so namreč postala pravilo za večje spletne trgovce, kar še dodatno spodbuja to vedenje.  Samo v ZDA vsako leto vrnejo 3,5 milijarde izdelkov. Optoro, platforma, ki se uporablja za optimizacijo vračil, ocenjuje, da se zaradi tega v okolje sprosti 13 ton CO2. Več kot dve milijardi kilogramov vrnjenih izdelkov konča na odlagališču, saj številna podjetja nimajo časa ali tehnologije za ločevanje poškodovanega blaga od tistega, ki je bilo preprosto nezaželeno. 

Velikokrat vidimo tudi napis, da je naša dostava ogljično nevtralna. A kaj to pravzaprav pomeni? 

Teoretično je to možno, je za naš portal že pojasnila Gaja Brecelj iz Umanotere, a gre velikokrat za neke vrste odpustek, izravnavo. Neko podjetje recimo na drugem koncu sveta plača za pogozdovanje in s tem v teoriji izravna ogljični odtis. A ta ukrep je ukrep, ki bi ga morali izkoriščati v skrajnem primeru, opozarja. Velikokrat gre za komunikacijsko orodje, ki ga proizvajalci uporabljajo zato, da se potrošniki počutijo bolje. 

Kot je dodala Kavka Gobbova, nobena dostava, razen če je narejena s kolesom ali peš iz bližine, ne more biti CO2 nevtralna. Niti v primeru, ko se CO2 izravnava z drugimi ukrepi, pogosto je to že omenjena zasaditev določenega števila dreves: "Ko enkrat povzročimo emisije ali drugo okoljsko škodo, tega ne moremo povleči nazaj. To lahko primerjamo s tem, da pojemo kilogram sladkorja, nato pa kilogram zelenjave, da uravnotežimo prehrano," je ponazorila. 

KOMENTARJI (11)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
S.O.S 1 25. 07. 2023 11.38
-1
Kdo je prodajalec? Kdo se je odločil, da bo prodajal preko spleta? Kdo je ponudil brezplačno vrnitev? Ja zdaj pa ti kupi, če ti pa tisto kar si kupil ne odgovarja pa ne moreš vrnit! Kdo zdaj koga z temi zadevami okrog odtisa. Joj joj ka vse ti mediji in ljudje pohlepa naredijo, da nekaj pa nesme bitiv redu. Žalost za vse.
pravicnez. 25. 07. 2023 09.01
+2
Ta stran je namenjena samo promociji globalistične "zelene" agende. Grozljivo.
52tt2y2626w 25. 07. 2023 09.36
+0
Pa nihče ti ne brani da greš na spetišče in se zakoplješ med smeti če jih imaš rad. Pa še korist boš naredil sebi , bljižnim in planetu.
ssecnik 25. 07. 2023 09.39
+1
Probaj it na smetišče.Boš k... Pršou.
Pedro Lopez 25. 07. 2023 08.56
+1
Rok za vračilo je v primeru spletnega nakupa 14 dni, lahko tudi brez razloga. Velja po celi EU enako. Pika.
Stauffenberg 25. 07. 2023 08.54
+2
Potem pa primer: v znani slovenski trgovini naročiš hladilnik znanega tujega proizvajalca, ta takoj ob priklopu ropoče, da se tudi pogovarjati ni možno v prostoru, želiš ga vrniti in ti prodajalec svetuje, da dobiš mnenje serviserja. Serviser se odzove v 5 dneh in ugotovi, da je potrebno zamenjati okvarjen del v hladilniku, da tega dela nima, za kar bo treba čakati še naslednjih 5 delovnih dni, da ga dobavijo iz Švedske. Torej kaj storiti? Vrniti hladilnik na svoje stroške nazaj v trgovino in naročiti novega. Te varjate se pa otepajo. Ni več kvalitetne bele tehnike, sam šoder. Kam to pelje? Tu nam pa nakladajo o ogljičnem odtisu, bla bla bla....
Artechh 25. 07. 2023 08.37
+3
Pravilno, se pri nas bi žara, aboutyou in podobni to morali narediti. Jaz sem pa na Amazonu podobno situacijo imel, ampak obrnjeno, dali so mi popust z razlogam ker ne vračam stvari
proofreader 25. 07. 2023 08.26
+2
Pred poštami so popoldne pogosto vrste tistih, ki vračajo naročena oblačila. Ker jim naša zakonodaja to zelo poenostavlja.
cirenij 25. 07. 2023 08.23
+2
Kolega zaradi svoje postave težko dobi oblačila. Majico za 35 evr. je naročil po spletu, pa ni imela"furma." Hotel jo je vrnit, pa so mu rekli, da bodo priznali 50% in naj jim da svoj tekoči račun! Halo, so normalni?
Artechh 25. 07. 2023 08.36
+1
V primeru da težko dobiš, sigurno ne kopujes na spletu... Greš v trgovino se probas in vzameš tist kar ti odgovarja
Časzazemljo.si
ISSN 2630-1679 © 2025, Časzazemljo.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1073