Časzazemljo.si

E-mobilnost

Nemški avtomobilski velikani imeli tehnologijo, a omejevali dostop kupcev do okolju prijaznih vozil

A.K., STA/05. 04. 2019 14.56

Evropska komisija je v prvi fazi preiskave ugotovila, da so nemški avtomobilski proizvajalci BMW, Daimler in Volkswagen kršili pravila konkurence z dogovarjanjem o sistemih za okolju prijaznejša vozila. Bruselj bo zdaj počakal na odziv podjetij, nato pa sprejel končno odločitev.

Komisija je leta 2017 pod lupo vzela nemške znamke BMW, Daimler in znamke iz skupine Volkswagen - Volkswagen, Audi in Porsche, t. i. krog petih. Ti naj bi omejevali konkurenco na področju tehnologije za zmanjševanje škodljivih izpustov.

Med letoma 2006 in 2014 naj bi se dogovarjali o omejitvah rabe dodatka adblue v katalizatorjih SCR v dizelskih avtomobilih. V letih od 2009 do 2014 pa naj bi sodelovali pri zadrževanju uvajanja t. i. Ottovih filtrov za trdne delce (OPF) v bencinskih avtomobilih.

Grozijo jim milijardne kazni

"Posledično evropski potrošniki morda niso imeli možnosti kupiti avtomobilov z najboljšo razpoložljivo tehnologijo. Proizvajalci imajo sedaj priložnost, da se odzovejo na naše ugotovitve," je dejala evropska komisarka za konkurenčnost Margrethe Vestager. Če bo odločitev potrjena, podjetjem grozijo milijardne kazni.

Komisija je leta 2017 pod lupo vzela nemške znamke BMW, Daimler in znamke iz skupine Volkswagen - Volkswagen, Audi in Porsche, t. i. krog petih. Ti naj bi omejevali konkurenco na področju tehnologije za zmanjševanje škodljivih izpustov.
Komisija je leta 2017 pod lupo vzela nemške znamke BMW, Daimler in znamke iz skupine Volkswagen - Volkswagen, Audi in Porsche, t. i. krog petih. Ti naj bi omejevali konkurenco na področju tehnologije za zmanjševanje škodljivih izpustov.FOTO: AP

Podjetja so imela tehnologijo, a so omejevala dostop kupcev 

Proizvajalci naj bi se dogovarjali v primeru dveh sistemov - med letoma 2006 in 2014 naj bi se dogovarjali o omejitvah rabe dodatka adblue v katalizatorjih SCR v dizelskih avtomobilih. V letih od 2009 do 2014 pa naj bi sodelovali pri zadrževanju uvajanja t. i. Ottovih filtrov za trdne delce (OPF) v bencinskih avtomobilih.

Podjetja so torej imela tehnologijo, a so vseeno omejevala dostop kupcev do okolju prijaznejših vozil, je opozorila komisija.

Iz Daimlerja so sporočili, da ne pričakujejo kazni. "Daimler je v zgodnji fazi in celovito sodeloval z Evropsko komisijo kot glavna priča in zato ne pričakuje kazni v tej zadevi." 

V Volkswagnu so med drugim napovedali, da bodo odločitev komisije preučili, šele nato pa jo bodo lahko komentirali.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (13)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
Časzazemljo.si
ISSN 2630-1679 © 2025, Časzazemljo.si, Vse pravice pridržane Verzija: 870